2012. június 20. 22:46 - kamionsofőr

Ádó dráma, avagy a szerelem vak

SZEMÉLYEK

ÁDÓ, Éjdíd idősebb korában, szerelmes hős és főszereplő
DANI, Ádó legjobb barátja, Ágnes fiúja
ÁGNES, Dani párja, Ádó szerelme
KAMIONSOFŐR, Ádó barátja, az író megtestesülése
Részeges barátok, névtelen diákok.

ELSŐ FELVONÁS

1. SZÍN

Iskola. Háttérben diákok járnak, beszélnek. Ádó egy üres sarokban áll. Kamionsofőr jő

ÁDÓ   Kamionsofőr jer' ide!
KAMIONSOFŐR   Mert?
ÁDÓ   Elmondjak egy titkot?
KAMIONSOFŐR   Már megint?
ÁDÓ   De ez nagy titok.
KAMIONSOFŐR   Már semmivel sem tudsz meglepni.
ÁDÓ   (halkabban) Szerelmes lettem Ágnesbe.
KAMIONSOFŐR   (félre) Tudtam!
ÁDÓ   Annyit voltam vele, már csak Dani miatt is. És nem tudom. Egyszer csak megtörtént. Bármennyit is szidom, szerelmes vagyok belé.
KAMIONSOFŐR   Oh, Ádó. Miért pont a legjobb barátod asszonyába? Ezért Daninak ki kéne hívnia egy párbajra.
ÁDÓ   Kiütném a bugyijából.
KAMIONSOFŐR   Ha-ha-ha.
ÁDÓ   De el tudnám intézni, hogy szétmenjenek Daniék. Amikor egyszer összevesztek egy buliban Ágnes smárolt egy pasival. Ezt Dani is tudja, de azt nem, hogy más dolgok is megestek ezután. És nem piros-pacsira utalok.
KAMIONSOFŐR   Na, de Ádó! Ezt nem mondhatod el Daninak. Ilyen gonosz ne légy!
ÁDÓ   Nem terveztem, de van egy aduászom.
KAMIONSOFŐR   Légy észnél Ádó! (El)
ÁDÓ   (dalol)

Lány nem vett rólam tudomást,
Én is csak néztem modorát.
De szív útjai titkosak.
Szerelmes lettem, mint soha!
De kételyek gyötörnek, oh!
Nemet mondok te rád, ez ok
Pedig Dani,
vagy csak félő szívem! (El)

2. SZÍN

Szilveszter éjszaka. Házibuliban részeges barátok. Ágnes és Ádó beszélgett. Kamionsofőr jő.

KAMIONSOFŐR   Részeges éjszakánk lesz.
ÁGNES   Jól mondod. (El)
KAMIONSOFŐR  
Dani nem jön el?
ÁDÓ   Nem, nagyobb buliba hívták el.
KAMIONSOFŐR   Akkor egyenes út visz téged Ágnes szájáig.
ÁDÓ   Ne kiabáld el. Több alkohol kell ehhez. (Félre) Itt az én időm! Talán most beteljesülhet szívem legnagyobb vágya.
KAMIONSOFŐR   Drámázz! Nevetni szeretnék egy jót! (El)
ÁDÓ   (dalol)

Szilveszter éjszakája van
Holnap új év új dalával.
Kaphatok-e szép szerelmet
Szép szeretővel, ki szeret?
Dani sajnálom, nekem kell.
Ki parancsolhat szív ellen? (El)

MÁSODIK FELVONÁS

1. SZÍN

Ugyanott. Az alkohol mennyiség fogyott.

ÁDÓ   (félre) Odamegyek Ágneshez. Most vagy soha.
ÁGNES   Szia Ádó! Mi újság?

(Dani jő)

DANI   Meglepetés!
ÁGNES   Szerelmem!
ÁDÓ   (félre) Oh, hogy az a...
KAMIONSOFŐR   Ha-ha. Ádó ezt buktad.
ÁDÓ   Adj innom!
KAMIONSOFŐR   Ádó az alkohol nem tesz neked jót! Az igazat megvallva a szerelem se. (Félre) Szerelem és alkohol. Mindenki vágyik rá és mindenki akarja. És a hatása alatt tetteink ésszerűek, helyén valók, mámorítók. Csak utána egy szörnyű macskajajt átélve, látjuk be, mily esztelenek voltunk. Alkohol és szerelem.

(Dani jő)

DANI   Szevasz Ádó! Iszunk?
ÁDÓ   Danikám igyunk!
KAMIONSOFŐR   Srácok engem ki ne hagyjatok!

(Ádó, Dani, Kamionsofőr koccint)

ÁDÓ   Még egyet!
KAMIONSOFŐR   Megint!
DANI   Ezt is!
ÁDÓ   Még, még, még!
KAMIONSOFŐR   (félre) Ebből baj lesz, de szeretnék olyan emlékeket, amiket később elmesélhetnék majd az unokáimnak. És ez olyannak ígérkezik. (Tölt még Ádónak)

2. SZÍN

Házibuli egy eldugott sarka. Ágnes és Dani enyelegnek. Ádó jő.

ÁDÓ   Dani beszélni szeretnék veled.
ÁGNES   Ádó, te részeg vagy!
ÁDÓ   Kuss!
ÁGNES   Jó, hagylak titeket. (El)
DANI  
Mesélj, mi van?
ÁDÓ   Dani nekem van egy nagyon nagy titkom.
DANI   Tudod, hogy nekem mindent elmondhatsz. Bántott valaki? Talán Kritya? Egy szavadba kerül és leütöm.
ÁDÓ   Nem erről van szó. (Csuklik) Nagy hülye voltam. Megtetszett egy lány, akivel sokat lógtam.
DANI   Ki a szerencsés? (Félre) Ha-ha-ha. Még, hogy szerencsés.
ÁDÓ   Itt van a bökkenő. Ez a lány Ágnes.
DANI   Ugye csak viccelsz?! (Félre) Hogy merészeli! Még, hogy pont az én barátnőmbe lesz szerelmes? Hogy lehet ilyen félkegyelmű tuskó?!
ÁDÓ   Dani, Dani. Én nagyon sajnálom.
DANI   Nem baj, Ádó. Átvészeljük ezt ketten együtt.
ÁDÓ   Dani. (Csuklik) Nem akarom elvenni tőled Ágnest.
DANI   Tudom. (Félre) Ugyan, hogyan tudnád?

(Kamionsofőr jő)

KAMIONSOFŐR   Mi van srácok?
DANI   Menj innen!
KAMIONSOFŐR   Oh, csak nem elmondta Ádó a nagy titkot?
DANI   Leütlek!
KAMIONSOFŐR   (félre) Ez aztán a drámai hangulat. Várom a fejleményeket. (El)
DANI  
Ádó feküdj le, józanodj! Majd később megbeszéljük! (El)
ÁDÓ (dalol)

Nagyon részeg vagyok!
A szívem kavarog
És a világom is!
Mindjárt hányok, sok így!
Ágnes, Ágnes, gyere hozzám!

(Dani, Ágnes, Kamionsofőr, barátok jőnek)

ÁGNES   Ádó mi a baj?
ÁDÓ   Rosszul vagyok. (Hány) És van más is. Ágnes én szeretlek téged! Érted? Szerelmes vagyok beléd! (Okád)
ÁGNES  
Oh Dani!
DANI   Tudom.
KAMIONSOFŐR   Ha-ha-ha. A bonyodalom most tetőzik! És még fizetnem se kellett ezért a Shakespeare szintű drámáért.
ÁDÓ   Sajnálom. (Sír) Sajnálom Dani, Ágnes.
ÁGNES   Aludj inkább.
ÁDÓ   Sajnálom. (Elalszik)
KAMIONSOFŐR  
Mindjárt éjfél. Ádó meg átalussza. Ha-ha-ha. (El)

3. SZÍN

Házibuli egy sötét szobája. Ádó felébred.

ÁDÓ   Oh hát mit tettem? Mindent elmondtam. De most jobb. Józannak érzem magamat. (Dalol)

Fiú vagy lány?
Most válasszak!
Ágnes még vonz,
Danit bírom,
Ő barátom,
Ágnes csak nő.
Szerelem húzz a picsába!
Szétcseszed a barátokat!
Szerelem húzz a picsába!

(Kamionsofőr jő)

KAMIONSOFŐR   Ádó ébren vagy már? BUÉK! Gyere twisterezni! (El)
ÁDÓ  
Szerelmes lettem a legjobb barátom csajába, ami nem volt helyes tett. Most, hogy elmondtam, felszabadultnak érzem magamat. Ebből se lesz semmi. Vár a twister! (El)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szarvanapalacsintaban.blog.hu/api/trackback/id/tr624601662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása