2012. június 07. 20:26 - kamionsofőr

Éjdíd dráma, avagy a szerelem ereje

 

SZEMÉLYEK

ÉJDÍD, szerelmes hős
REGINA, Éjdíd szerelme
KRITYA, Éjdíd barátja, Regina szerelme és régi pasija
KAMIONSOFŐR, Éjdíd barátja, az író megtestesülése
TONJA, német cserediák
Névtelen járókelők, ismeretlenek, diákok, németek

ELSŐ FELVONÁS

1. SZÍN

Iskola. Háttérben diákok járnak, beszélnek. Éjdíd egy üres sarokban áll. Kamionsofőr jő

ÉJDÍD   Kamionsofőr jer' ide!
KAMIONSOFŐR   Mert?
ÉJDÍD   Elmondjak egy titkot?
KAMIONSOFŐR    Ha szeretnél.
ÉJDÍD   Találd ki, hogy kibe vagyok szerelmes.
KAMIONSOFŐR   Honnan tudjam? Tán Zimány Linda?
ÉJDÍD   (halkabban) Hát...Regina.
KAMIONSOFŐR   Mily meglepő.
ÉJDÍD   De ez titok! Egy szó és a következő a sírkövedre kerül!
KAMIONSOFŐR   Parancsodra. (El)
ÉJDÍD   (dalol)

Én Éjdíd, és Te Regina
Én szerelmes, Te meg igaz
Nékem Te vagy a szerelem!
Enyém leszel, boldog leszek! (táncol)
Szerelem mért vagy ilyen?
Szerelem engem igéz!
Szerelem légy az enyém!

(Mindenki nevet. Éjdíd el)

2. SZÍN

Kocsma. Sarokban egy asztal mellet Kamionsofőr és Kritya ül

KAMIONSOFŐR   Éjdíd megint alkotott. Ha-ha-ha.
KRITYA   Ugyan mit?
KAMIONSOFŐR   Titok. Megígértem neki, hogy hallgatok. De Tata várában történt, lehet hallottad.
KRITYA   Csak nem a Reginás história? Ha-ha-ha. Nekem is elmondta.
KAMIONSOFŐR   Sejtettem, hogy nem csak nekem regéli el. Bár már régebben mesélte el, hogy                   szerelmes belé.
KRITYA   Tata várában bizonyította is.
KAMIONSOFŐR   Mesélj! Pletykákat hallottam, de te ott voltál. Mi történt?
KRITYA   (halkabban) Éjdíd azt hajtogatta, hogy mennyire szerelmes Reginába. Közben itta az             alkoholt, mint Matyi bácsi a kocsmában a bort. Csak a bolondja annyit ivott, hogy kijött            belőle. Megkereste Reginát és bőgve szerelmet vallott neki. Ha-ha-ha. Regina azóta Éjdídhez            se szólt.
 KAMIONSOFŐR   Azért sajnálom Éjdídet. Szegény viszonzatlan szerelemre talált. De                               rendíthetetlenül próbálkozik, folyton vele van.
 KRITYA   Regina csak a barátja akar lenni, pedig szép pár lennének.
KAMIONSOFŐR   Te beszélsz?! Hétvégén ki csavarta el Regina fejét?
KRITYA   (félre) Nem csak elcsavartam a fejét, a nyelvét is megmozgattam.
KAMIONSOFŐR   Ez úgy hangzott, mint ha Hitler dicsérte volna a zsidókat.
KRITYA   Tehetek róla? Regina belém szerelmes. Ha ezt nem viszonzom vele vagyok szemét, ha           részegen mégis teszek ezt-azt akkor meg Éjdíddel. Ördögi kör.
KAMIONSOFŐR   Éjdíd a barátod, Regina egy asszony, akitől semmit se akarsz. Érezd a                        különbséget. (El)

3. SZÍN

Park. Regina és Éjdíd jő

ÉJDÍD   Szép napunk van.
REGINA   Csodálatos.
ÉJDÍD   Tudod Regina régóta akarok kérdezni valamit.
REGINA   És mit?
ÉJDÍD   Te egy kedves lány vagy. És egyszer régen mondtam neked valamit....
REGINA   Azt, hogy szerelmes vagy belém?
ÉJDÍD   Hát sejted már? Igen azt. És máig az vagyok. Meg akarom kérdezni: járnánk-e?
REGINA   Oh Éjdíd... (félre) Mit tegyek. Szeretem-e, vagy sem? Éjdíd túl gyerekes, kövér,                     hiányzik a fél foga, és nincs benne az, ami engem a férfiakhoz vonz. Vagy talán mégis? Szépek           a szemei...hát ha irányítva olyan lesz, mint szeretném.
ÉJDÍD   Megértem, ha nemet mondasz...
REGINA   Igen. Szeretnék járni veled.
ÉJDÍD   (Félre. Dalol)

Szerencsésebb vagyok a kutyánál,
Amelyik csontot kap vacsorára.
Szerelem köszönöm ezt a napot!
Légy velem örökké jó állapot!

(Kézen fogva el)

MÁSODIK FELVONÁS

1. SZÍN

Kemping. Kamionsofőr, Kritya áll. Sátrak közül Éjdíd, Regina jön

KAMIONSOFŐR   A szerelmespár.
REGINA   Sziasztok!
KRITYA   Megyünk sétálni. Nem jöttök?
ÉJDÍD   Igen!
REGINA   Én kihagyom
ÉJDÍD   Akkor nem.
REGINA   Menj csak velük. (Csókot ad Éjdídnek)

(Regina el. Kritya, Kamionsofőr, Éjdíd másik irányba mennek)

KRITYA   Jó a szerelem, Éjdíd?
ÉJDÍD   Persze!
KAMIONSOFŐR   Múltkor két puszival köszöntetek el. Ez a csók már szint lépés?
ÉJDÍD   Már eddig is váltottunk heves csókokat.
KRITYA   És történt más is? Kettesben egy sátorban...
ÉJDÍD   Olyan nem történt, amire gondolsz.
KAMIONSOFŐR   (félre) Nem is fog.

(Kritya cigarettát vesz elő)

KRITYA   Kértek?
ÉJDÍD   Igen! (Elvesz egyet. Meggyújtják)
KAMIOSOFŐR  
Regina nem fogja rosszallóan nézni?
ÉJDÍD   Ha nem tudja meg. (Beleszív)
            Úristen! Tudni fogja, akkor végem! (Cigarettát eldobja, elrohan)
KRITYA  
Bolond vagy Éjdíd?! (Felveszi a cigarettát)
KAMIONSOFŐR  
Két cigarettával? Bevállalós.
KRITYA   Na, ezért nem bírtam Reginát. Anyáskodni próbál, fenyíti is Éjdídet. Nézz rá!
KAMIONSOFŐR   Aranyos kis kutya. Ha-ha-ha.

2. SZÍN

Park. Németek, diákok vegyesen. Tonja a háttérben. Éjdíd és Kamionsofőr jön

ÉJDÍD   Ez a Tonja, milyen jó nő!
KAMIONSOFŐR   Na Éjdíd! Az elmúlt egy hétben nem tudom már, hogy hányadszor hallom ezt         tőled.
ÉJDÍD   De, hogy ha ez az igazság? Szerinted oda merjek menni hozzá? Hogy van németül az, hogy    tetszel nekem?
KAMIONSOFŐR   Éjdíd! És Regina? Barátnőd van!
ÉJDÍD   Nem szeretem. Ok?

(Kamionsofőr feláll egy dombra)

KAMIONSOFŐR   Tavaly nyár elején azt mondtad nekem, hogy szerelmes vagy Reginába. Nyár          végén ezt közölted Reginával. Kilenc hónap múlva, ez évi nyár elején össze is jöttetek. Most          nyár végén, három hónap után kijelentetted, hogy nem szereted, más lányra kacsingatsz.                   (Leszáll)
ÉJDÍD  
Valahogy így. Nem bírom már elviselni. Túl szigorú velem.
KAMIONSOFŐR   Ha-ha-ha. Es war sehr witzig.
ÉJDÍD   De akkor odamenjek Tonjához, vagy sem?
KAMIONSOFŐR   (Kiállt) Hé Tonja! Éjdíd hat Freundin.
ÉJDÍD   Ezt miért?
KAMIONSOFŐR   Előbb szakíts Reginával, majd utána légy másba szerelmes. (El)
ÉJDÍD   (dalol)

Szerelem miért múlsz?
Szerelem miért fájsz?
Regina már elmúlt.
Neki ezt, hogy mondjam?
Szerelem miért múlsz?
Szerelem miért fájsz?
(Regina jő)
Oh Regina búcsúzz!
Ez nem megy nekem már!
(Regina sírva el)
Szerelem miért múlsz?
Szerelem miért fájsz?
Szabad vagyok újra.
Adj egy cigit, rám fújd!

(Kritya, Kamionsofőr jön .Éjdídet megragadják)

ÉJDÍD   Hát így múlt el a szerelem, melyért többet küzdöttem, mint azt élveztem. Mikor én                             szerettem, ő nem szeretett. Amikor ő már szeretett, én kiábrándultam. Viszlát                                   barátaim! (El)

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szarvanapalacsintaban.blog.hu/api/trackback/id/tr614572341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása